Sfeerfotografie is één van onze favoriete soort foto’s om te maken. Bij kleinere opdrachten verzorgen wij de styling zelf, maar bij grotere opdrachten kiezen we er soms voor om gebruik te maken van een stylist. Eén van onze grotere opdrachten met styliste was voor ‘De Koffiejongens’. De Koffiejongens is opgericht door Walter en Corné. Deze twee mannen verbaasde zich er over dat er voor zoveel verschillende producten (bijv. Bloomon en Boldkin) een abonnement mogelijk was, maar voor koffie niet. Koffie is voor veel mensen een basisbehoefte en daarom zijn zij begonnen met een abonnement op koffiecups voor de Nespresso-apparaten. Bij de eerste bestelling geef je aan hoeveel koffie er bij jou thuis of op kantoor gedronken wordt en je zal nooit meer misgrijpen. Verandert de koffieconsumptie, dan is het natuurlijk mogelijk om dit aan te passen.

Koffiedrinken is een belevenis

Het drinken van goede koffie is een ervaring op zich en juist daarom zijn sfeerbeelden voor De Koffiejongens belangrijk. De keuze om met ons samen te werken is dan ook gebaseerd op het totaalplaatje. Onze focus op productfotografie, ons portfolio en de all-in prijs vonden zij een goede combinatie en dat was precies wat zij in een productfotograaf zochten.

‘Het is een uitdaging voor ons om online uit te leggen hoe lekker onze koffie is. Sfeerfotografie helpt hier enorm bij.’

Wat kan je met sfeerfotografie van producten?

Tijdens de eerste shoot voor de productfotografie en de sfeerfotografie kwam Walter zelf bij ons langs om de producten te brengen. Ook was hij aanwezig op de dag zelf en kon zo precies aangeven of de ideeën klopte met wat zij zochten voor De Koffiejongens. Zoals hierboven ook al aangegeven is het voor De Koffiejongens belangrijk dat hun visie wordt uitgedragen in de sfeerfoto’s. Zij gebruiken de foto’s op meerdere kanalen, zodat er een mooie eenheid qua communicatie uitgedragen wordt.

“Ik was vooral heel erg tevreden over de sfeerfoto’s die we samen met de styliste, Inge, gemaakt hebben. We gebruiken de sfeerfoto’s op onze website en voor onze social media campagnes.”

Dromen worden werkelijkheid met goede sfeerfotografie

De eerste shoot voor sfeerfotografie was geslaagd en de tweede shoot staat ook al gepland, maar wensen voor de toekomst zijn er ook zeker nog bij deze ondernemende mannen. De wens om sfeerfotografie van koffie met modellen te combineren, klinkt ons dan ook als muziek in de oren. Een combinatie van model-, sfeer en productfotografie in één. Een foto die een verhaal vertelt, dat willen wij wel voor hen realiseren.

“Wat ons nog heel gaaf lijkt is om een heel contrastrijke fotoshoot te doen met modellen. Hele mooie modellen, mooi aangekleed, in een frisse mooie kleurige omgeving (denk: Vogue), alleen dan zijn de modellen allemaal superbrak / moe en smachten ze naar de koffie van De Koffiejongens. Mooi toch!”

Meer weten over de mogelijkheden van sfeerfotografie?

Wil jij ook zulke mooie beelden die verhalen vertellen van jou producten? Dat kan! Neem contact met ons op en wij zullen samen met jou een mooi verhaal bedenken om vast te leggen op beeld.